Saturday, August 9, 2014

Küçük Oteller Derneği'nin London School of Economics'ten (LSE) bir grup master öğrencisi ile yaptığı Araştırma

 

Küçük Oteller Derneği Genel Sekreteri Adnan Mordeniz; bu araştırmanın ortaya çıkardığı bulguların otel sektörünün tüm bileşenleri açısından son derece anlamlı olduğunu belirtti. Dernek olarak üniversitelerle yapılan bu tarz çalışmaları her zaman desteklediklerini belirten Mordeniz; bu araştırmanın, müşteri yorumlarının otellerin performansı açısından ne kadar kritik olduğunu ortaya koyduğunu ifade etti. 

İstanbul'da Küçük Oteller Derneği üyesi 52 otelden alınan veriler ile yapılan çalışmada, Booking.com ve TripAdvisor gibi misafirlerin oteller hakkında yorumlar ve puanlamalar yaptığı sitelerin oda fiyatlarını ciddi şekilde etkilediği ortaya çıktı. 6 ay boyunca fiyat üzerindeki diğer değişkenler sabit tutularak yapılan analizler sonucu; otel puanlamalarındaki 5 üzerinden 1 birimlik artışın oda fiyatlamasında %24'lük bir yükselmeye denk düştüğü gözlendi. Bu oran otellerin misafir memnuniyetini arttırmanın ve bu tarz sitelerde güçlü bir profil oluşturmanın otelciler açısından ne kadar önemli olduğunu vurgulamakta.

Araştırmayı yapan LSE öğrencileri grubu sözcüsü Semih Yaşar Boyacı; daha önceki çalışmalarda pozitif misafir yorumlarının otel doluluk oranlarında artışa yol açtığının ortaya konulduğunu, ancak bu yorumların fiyat üzerindeki etkisinin bilimsel olarak ilk defa araştırıldığını belirtti. Araştırmasında lokasyon, fiyatlandırma, ve misafir oranı bakımından benzer skalada bulunan 52 otelle çalıştığını belirten Boyacı; memnuniyet - fiyat ilişkisini net olarak gözlemlemek için oda sayısı, ortalama giderler ve tesis özellikleri gibi dinamiklerin fiyata olan etkisinin kontrol altında tutulduğunu dile getirdi.

Araştırmanın tamamına Küçük Oteller Derneği sitesinden ulaşabilirsiniz:

Araştırmayı görmek için TIKLAYINIZ 

No comments:

Post a Comment