Friday, September 26, 2014

Küçük Oteller Danışmanı ( Small Hotels Advisor )

Adnan Mordeniz anlattı: "Küçük Oteller Danışmanı" nedir?


Adnan Mordeniz anlattı:


Küçük otelciliğin konaklama sektörü içinde ayrı bir segment haline geldiğini belirten Küçük Oteller Derneği Genel Sekreteri Adnan Mordeniz, "Küçük otellerin yönetim ve pazarlama ihtiyaçları büyüktür. Yönetim, pazarlama ve teknolojik desteğini danışmanlık sayesinde satın alırlar" dedi.


TurizmdeBuSabah 20 yıldır turizm sektöründe küçük otel işletmeciliği yapan ve www.smallhotelsadvisor.com sitesi üzerinden danışmanlık hizmeti yürüten Küçük Oteller Derneği kurucu ve Genel Sekreteri Adnan Mordeniz, küçük oteller danışmanlığının işleyişini anlattı. Danışmanlık yapılan konuyla doğrudan ve dolaylı bir çok alanda deneyim, bilgi ve görgü sahibi olmak gerektiğini belirten Mordeniz, "Olaylara makro ve mikro seviyelerde bakabilme becerisi, öngörü, geleceğe dair olduğu kadar bugüne yönelik teknolojik ve yönetimsel vizyon sahibi olabilmeyi gerektirir. Ayrıca işbirlikleriniz olmalı. Bu saydıklarım birer üstünlük vasıflarından ziyade danışmanlık için gereklilik ve yeterlilik tanımlarıdır" dedi. Deneyimin önemine vurgu yapan Mordeniz, şunları söyledi:

"İş dünyası her ne kadar hızla değişip gelişen bir bilgi havuzuna dönüşmekteyse de, yeniliklere açıksanız deneyimlerinizi daha değerli hale getirebilirsiniz. Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü'nden mezun olduktan hemen sonra bağımsız denetim ve finans sektöründe kariyer yaptım. Ancak; turizm sektörü ile kişisel olarak her zaman ilgim mevcuttu.Yirmi yıldır katıldığım toplantılar, yurtiçi ve yurtdışı fuar ve kongreler, kamu temsilcileri ile yapılan temaslar, meslektaşlarım ile yaptığım fikir alışverişleri benim için çok önemli bir deneyim hazinesi oldu.

"SON DÖNEMDE KÜÇÜK OTELCİLİĞİN YILDIZI PARLADI"

Hepimiz biliyoruz ki sosyal ve kültürel hayatın dinamikleri son 10-15 yıldır sürekli değişmekte. Bu değişimden etkilenen sektörlerden biri de turizm ve konaklama sektörü. Bu dönemde küçük otelciliğin yıldızı parlamış ve bu alana yapılan yatırımlar kalite ve hız kazandı. Bu olumlu trend günümüzde de devam ediyor. Küçük otelcilik, konaklama sektörü içinde ayrı bir segment oldu. Kendine özgü bir karakteri, kendi ihtiyaçları ve pazarlama yöntemleri oluştu.

Küçük oteller adı üzerinde küçük ölçekli işletmelerdir. Ölçekleri bellidir. Ancak yönetim ve pazarlama ihtiyaçları büyüktür. Yönetim desteği, pazarlama desteği veya teknolojik bilgiyi danışmanlık sayesinde paylaşarak satın almış olurlar. Bu yönetimsel altyapıyı kendilerinin kurması maliyetli olduğu gibi yapılanmaları da eksik kalabilir.

"DANIŞMANLIK, İHTİYAÇ VE TALEPLERE GÖRE ŞEKİLLENİR

Danışmanlık, küçük otelin ihtiyaç ve taleplerine göre şekillendirilebilir. Yönetim desteği, teknoloji desteği, pazarlama desteği, yatırım desteği şeklinde belirlenebilir. Yönetim desteği dediğimizde insan kaynaklarının eğitim ve yönetimi, haftanın belli bir veya bir kaç gününde otelin genel işleyişinin otel yöneticisi gibi denetlenmesi gözden geçirilmesi gibi konularını kapsar. Teknoloji dediğimizde online site yönetimi, dijital pazarlama, online satış platformları ile ilişki yönetimi, potansiyel pazarlar yönetimi, teknik operasyonel altyapının yönetimi konularını kapsar. Pazarlama konusu da önemli ölçüde dijital platformlara kaydığından teknoloji konusu altında değinmiş olduk. Yatırım konusu ise standart dışı bir alandır. Kapsam tamamen karşılıklı görüşmelerle belirlenir.

Kendimizi danışman olarak lanse ediyor ve tanıtıyoruz. Bu, bizim danışmanlığımıza yönelik talep yaratılması açısından önemlidir. Ancak üstte belirttiğimiz ihtiyaçları, bir gereklilik olarak küçük otel sahiplerinin belirleyebilmesi ve bu hizmeti talep edebilmesi ise daha önemli ve değerlidir. Çünkü ülkemizde hala danışmanlık konusu göz ardı edilen bir konudur. Bizde 'az olsun benim olsun' mantığı ile düşünülebiliyor. Danışmanlık, 'dış kaynak' bir oluşum olduğu için biraz bu hizmete mesafeli durulabiliyor.

"ÇOK KURALCI BİR ANLAŞMA BİZİM SEGMENTİMİZE KATI GELİR"

Küçük oteller danışmanlığında sözleşme tamamen her iki tarafın da faydası dikkate alınarak yapılır. Otelin faydası daha fazla gözetilir. Burada karşılıklı görüşme, anlaşma ve güven daha ön plandadır. Çok fazla kuralcı ve kurumsal bir anlaşma bizim segmentimize biraz katı gelebilir. Daha esnek, daha yakın temaslı, çözüm odaklı, bol danışmalı bir ilişki içinde sistem işlemektedir. Bu sürecin fiyatlaması belli bir seviyede oluşmuş bulunmaktadır. Teknoloji ile ilgili somut ürün ve hizmetlerin fiyatlaması ise sektör içinde bilinen şekilde uygulanmaktadır. Amacımız küçük otellere ekstra maliyet çıkarmak değil, yönetimsel maliyet avantajları sağlamaktır."

www.smallhotelsadvisor.com

No comments:

Post a Comment