Thursday, November 13, 2014

Small Hotels Association of Turkey at WTM

İngiliz pazarından, küçük otellere yoğun ilgi

13.
İngiliz pazarından, küçük otellere yoğun ilgi


Küçük Oteller Derneği tarafından hazırlanan WTM 2014 Fuar Raporu'nda öne çıkan gözlem ve trendlere yer verildi. Raporda Alaçatı gibi destinasyonların 2015 yılında çalışmalarının meyvelerini alacağı belirtilirken mobil teknoloji kullanan Y jenerasyonunun yeni bir potansiyel segment olacağı vurgulandı.


Küçük Oteller Derneği Genel Sekreteri Adnan Mordeniz, 3 - 6 Kasım 2014 tarihleri arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın destekleriyle derneği temsilen Londra WTM Turizm Fuarı'na katıldı. Fuarda yoğun bir ilgi ile karşılaştıklarını belirten Mordeniz, özellikle İngiliz pazarından önümüzdeki sene ülkemize gelecek olan turist sayısında %5 civarında bir artış yaşanması beklendiğini belirtti. Alaçatı gibi özellikle İngiliz pazarında aktif olarak pazarlama çalışmaları yapan destinasyonların, çalışmalarının meyvelerini 2015 yılında alacağını kaydetti.

UZAKDOĞU'DAN TALEP ARTACAK

Küçük Oteller Derneği tarafından hazırlanan WTM Londra Turizm Fuarı'na ilişkin raporda aşağıdaki bilgiler yer aldı:

"Türkiye'nin toplam 783 metrekarelik bir alanda, 60 kuruluş ile temsil edildiği fuara ilgi, özellikle ilk iki gün oldukça yüksek olarak gözlendi. Fuarda, Küçük Oteller Derneği de bu 60 kuruluştan en çok ilgi gören standlardan birisi oldu. Butik ve küçük otellere ilginin tüm dünya trendlerine bakıldığında giderek arttığı fuara özel hazırlanan turizm raporlarında da ifade edildi. Batılı ülkelerin yanı sıra; Singapur, Hong Kong, Çin gibi Uzakdoğu ülkelerinden de önümüzdeki sezon içerisinde rezervasyon taleplerinin artacağı öngörüldü. Adventure turları düzenleyen acentalar ile honeymoon ve destination wedding planner acentalarının da Küçük Oteller Derneği standına oldukça ilgiyle yaklaştığı fuarda, gelecek işbirlikleri konuşuldu.

Rapora göre bu yıl öne çıkan sektörel trendler ve gözlemler

-Turizm bloggerlarının seyahat endüstrisinde ve konaklama alanında, müşteri tercihlerini yönlendirme açısından giderek daha önemli bir hale geldiği görülmektedir. Fuara katılan 62 blogger da etkinlik alanın ilgi çeken toplantılar düzenlemiştir.

-Spor turizmi başlı başına bir potansiyel taşıyarak, sektördeki önemini giderek artırmaktadır.

-Online rezervasyonların, toplam rezervasyon içindeki payının, önceki döneme göre artarak, toplam seyahat pazarında %35 seviyelerine çıktığı görülmektedir.

-Mobil rezervasyonların payının, 2018 yılında %45 seviyelerine ulaşması beklenmektedir. Bu gelişmedeki önemli faktörler, teknolojinin bireylerin talep yönetimini birçok kanaldan destekler hale gelmeleridir. Sürekli gelişim göstermeleri ve sosyal medya etkisi de diğer etkenler olarak sayılabilir.

-Jet2 holiday UK firması, Dalaman ve Bodrum uçuşlarından sonra, 2015 yılında Antalya'ya uçuşlara başlayacaktır.

-Gelecek 5 yıl içinde destinasyon, kişisel tercihler ve mobil rezervasyonlar, seyahat sektörünün ana belirleyicileri olacaktır.

-2015 yılında İngiltere'ye gelecek turist sayısının %5 civarında artış göstereceği tahmin edilmektedir. Incoming turist bütçesinin önemli bir kısmın konaklama harcamasına, geri kalanın ise yiyecek ve alışverişe gitmesi öngörülmektedir.

-Yaşlı turistler ve işadamları, önceki tercihlerinin aksine, düşük bütçeli ama kaliteli ambiyansı olan otelleri tercih etmektedir.

-Y jenerasyonunun mobil teknolojiyi çok iyi kullanması ve design markalara ilgi göstermesiyle; turizm açısından oldukça büyük, yeni bir potansiyel bir segment oluşturduğu gözlenmektedir.

-Giyilebilir teknoloji internet ile bağlantısı sayesinde, müşterilerin seyahat rezervasyonlarını da yapmasını sağlayacak cihazlar haline gelecektir. Bu cihazlar sayesinde, otellere rezervasyon yapılabilecektir ve müşteri ile bilgi akışı sağlanabilecektir.

No comments:

Post a Comment